LOKACJE

    Na początek tabelka pokazująca wszystkie typy terenu występujące w grze i koszty poruszania się po nich. Uwaga: Barbarzyńcy poruszają się po każdym terenie tak jak po trawie.

NazwaWyglądKoszt ruchu "w pionie" lub "w poziomie"Koszt ruchu "po skosie"
Trawa1 pkt ruchu1,5 pkt ruchu
Ziemia1 pkt ruchu1,5 pkt ruchu
Lawa1 pkt ruchu1,5 pkt ruchu
Śnieg1,5 pkt ruchu2,25 pkt ruchu
Bagna1,5 pkt ruchu2,25 pkt ruchu
Pustynia2 pkt ruchu3 pkt ruchu



    Na mapie można przede wszystkim znaleźć surowce potrzebne do rozbudowy zamków i rekrutowania jednostek, oraz kopalnie dostarczające tych surowców. Zebrane surowce od razu są dostępne, natomiast kopalnie dostarczają ich stopniowo, zwykle 1 na turę, kamieni i drewna po 2 na turę, a złota 1000 sztuk na turę.

    Kamienie to tak naprawdę ruda żelaza (ore) ale wszyscy nazywają to kamieniami więc nie będę wprowadzał zamętu).

   - Drewno

   - Kamienie

   - Kryształy

   - Kamienie szlachetne

   - Rtęć

   - Siarka

   - Złoto


    Ponadto można się wzbogacić w kilku innych miejscach:


Campfire - Ognisko daje 400, 500 lub 600 sztuk złota i 4-6 sztuk losowego surowca.

Treasure - Skarb zawiera 1000, 1500 lub 2000 sztuk złota, które można wymienić na odpowiednio 500, 1000 lub 1500 punktów doświadczenia.


Graveyard & Shipwreck - Cmentarz/Wrak zamieszkują duchy (od 10 do 50), które posiadają trochę złota, a czasami również artefakt.


Dragon City - Miasto smoków płaci 1000 sztuk złota na turę, gdy pokonasz 5 smoków.

- Jaskinia demona zawiera demona ;) który "daje" trochę doświadczenia i złota gdy bohater go pokona, lub każe sobie płacić za uwolnienie bohatera, gdy ten przegra.


Windmill - Wiatrak daje 2 jednostki losowego surowca raz na tydzień.

Watermill - Młyn raz na tydzień daje 1000 sztuk złota.

Skeleton - Szkielet czasami posiada jakiś artefakt.



    Tutaj można zarekrutować trochę wojska za darmo:


- Chatka - Chłopi

- Inna chatka - Łucznicy

- Jeszcze inna chatka - Gobliny

- Chatka w śniegu - Krasnoludy

- Inna chatka w śniegu - Chłopi


    A tu niestety trzeba płacić:

Rogue camp - Obóz bandytów - Rozbójnicy (Rogues)

Tent - Namiot - Nomadzi

Lamp - Lampa - Dżiny (gdy zarekrutujesz wszystkie, lampa znika)



    Jeszcze kilka miejsc wartych odwiedzenia (Uwaga: lokacje zwiększają morale lub szczęście tylko na jedną bitwę):


Statue - Pomnik zwiększa morale o 1.

Faerie ring - Magiczny krąg zwiększa szczęście o 1.

Fountain - Fontanna zwiększa szczęście o 1.

Oasis - Oaza zwiększa morale o 1.

Buoy - Boja zwiększa morale o 1.

Whirlpool - Wir przenosi statek do innego wiru, część jednostek wypada za burtę.

Monolith - Teleport przenosi bohatera do innego teleportu.

Shrine - Źródełko dostarcza informacji o przeciwnikach (tak jak Gildie Złodziei).

Gazebo - Gazebo daje bohaterowi 1000 punktów doświadczenia.

Shrine - Kapliczka uczy bohatera jednego zaklęcia.

Obelisk - Obelisk odkrywa część mapy zawierającej położenie Potężnego Artefaktu.